Imperium Fatosianum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Imperium Fatosianum

Het forum van de Senaat en het volk van Fathos
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Belasting/contributie

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Caesar Augustus
Pater Patriae
Pater Patriae
Caesar Augustus


Aantal berichten : 556
Registratiedatum : 24-08-10
Leeftijd : 30
Woonplaats : Fathos

Belasting/contributie Empty
BerichtOnderwerp: Belasting/contributie   Belasting/contributie Icon_minitimewo okt 19, 2011 7:41 pm

Iets wat sinds kort online is gekomen: de belasting/contributie. Death and taxes, je ontkomt er niet aan. Natuurlijk moet er wel iets tegenover komen te staan. De vraag is alleen "wat precies?"

Op dit moment zijn we uit gegaan van 5 euro belasting op jaarbasis, waarmee je dan 10% korting op al onze evenementen krijgt. Uit te breiden naar een pakket van 10 euro per jaar voor 25% korting. Iemand heeft mij echter geprobeerd te overtuigen dat dit niet gewenst is en men liever voor 10 euro contributie een Fathos feest bijwoont dat exclusief voor belastingbetalers is. Dat kan natuurlijk ook, al sta ik daar persoonlijk minder achter.

Mijn vraag aan jullie is dan ook: wat willen jullie graag terug zien voor 5 a 10 euro contributie? Discussieer er over en breng mij tot nieuwe inzichten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://fathos.nl
Lucius Guido
Consul
Consul
Lucius Guido


Aantal berichten : 55
Registratiedatum : 10-10-11
Leeftijd : 33
Woonplaats : Almere

Belasting/contributie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belasting/contributie   Belasting/contributie Icon_minitimewo okt 19, 2011 9:07 pm

Als we voor 10 euro per jaar een tax-payer exclusive party gooien moet dat ook wel echt een epische party zijn!
Dan kunnen we niet af doen met een huisparty en een paar kratten bier.. Razz

Dan moeten we een zaal hebben en weten wat de meeste mensen aan fijne muziek vinden (Om te kijken of we een DJ regelen of een band, of concertkaartjes ofzo)...
Al denk ik dat concertkaartjes een beetje duur gaan worden met 5 á 10 euro contributie per jaar.. XD
Terug naar boven Ga naar beneden
Caesar Augustus
Pater Patriae
Pater Patriae
Caesar Augustus


Aantal berichten : 556
Registratiedatum : 24-08-10
Leeftijd : 30
Woonplaats : Fathos

Belasting/contributie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belasting/contributie   Belasting/contributie Icon_minitimewo okt 19, 2011 9:13 pm

Wat denk je wel niet dat dat gaat kosten idioot Razz Jij ziet natuurlijk je kans schoon om als dj op te komen treden.. Maar goed, ik verwacht dat er hooguit 20 mensen belasting willen betalen, dus in dat geval wordt een zaal huren al erg lastig.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://fathos.nl
Lucius Guido
Consul
Consul
Lucius Guido


Aantal berichten : 55
Registratiedatum : 10-10-11
Leeftijd : 33
Woonplaats : Almere

Belasting/contributie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belasting/contributie   Belasting/contributie Icon_minitimewo okt 19, 2011 9:43 pm

Nouja, zalen zijn altijd te regelen xD
Als mensen effe willen reizen kan ik vrijwel elke dag wel een kleine zaal regelen tot ong 50 man x'D
Is het veilig?
Ja, redelijk veilig, zeer rustig industrie terrein, verlaten carwash, gekraakt door mn broer... Plus hey, Ik ben er, als minister van veiligheid garandeer ik dat er je niets ernstigs overkomt! Very Happy
Tenzij je uiteraard compleet onder de drugs even de omringende bossen gaat verkennen met een kleine kale dikzak.. dan ben je bestwel fucked dus hierbij de tip dat vooral Niet te doen!

Is het legaal?
Nee, dat niet, kraakpand enzo
Máár, het kán! Very Happy
En je leeft per slot van rekening maar 1 keer..
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucius Lemuria
Praefectus
Praefectus
Lucius Lemuria


Aantal berichten : 103
Registratiedatum : 28-08-10
Leeftijd : 32

Belasting/contributie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belasting/contributie   Belasting/contributie Icon_minitimedo okt 20, 2011 4:06 pm

Misschien kan je met dat geld iets van merchandising regelen (fathos t-shirt).
Das dan een win-win situatie. Zo heeft de belastingsbetaler iets voor zijn geld en maak je tegelijk reclame voor Fathos.

Er zijn tal van bedrijfjes die drukbestellingen via websites opnemen en die vrij goedkoop zijn.
Wel dit, hoe groter de oplage die je besteld, hoe goedkoper de t-shirt is per stuk.
Ook het aantal kleuren speelt een rol.
Terug naar boven Ga naar beneden
Caesar Augustus
Pater Patriae
Pater Patriae
Caesar Augustus


Aantal berichten : 556
Registratiedatum : 24-08-10
Leeftijd : 30
Woonplaats : Fathos

Belasting/contributie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belasting/contributie   Belasting/contributie Icon_minitimedo okt 20, 2011 4:29 pm

Wellicht een goed idee, maar dan kunnen we voor hetzelfde geld een Fathos shop maken waar we spullen aanbieden, dat komt min of meer op hetzelfde neer (afgezien dat je er geen burgerrecht bij krijgt). Verder lopen de kosten van t-shirts al snel op tegen de 15 euro, wat enigszins buiten de 5/10 euro ratio ligt. Als jij toevallig een drukker kent die goedkoper is dan zouden we daar een keertje naar moeten kijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://fathos.nl
Gaius Bericcus
Nobilis
Nobilis
Gaius Bericcus


Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 25-08-10
Leeftijd : 30
Woonplaats : Medemblik

Belasting/contributie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belasting/contributie   Belasting/contributie Icon_minitimema okt 24, 2011 6:45 pm

Ik denk zelf dat het uberhaubt een beetje onzinnig is om over belasting te gaan praten. uitgaande van het aantal feestjes wat er zijn geweest in het afgelopen jaar kom je met die 10% helemaal niet voordeliger uit als je wel belasting zal betalen. Daarbij: wat ben je van plan met het geld te doen? nog meer feesten geven? Dat is ook helemaal niet handig omdat je met die 20 (waar je nu van uit gaat als het maximaal aantal) misschien 2 grote feesten kan geven. En daarbij: als je meer feesten gaat geven dan gaat de lol er op gevemoment ook van af. eens in de 4 maanden is zo'n groot feest met al die mensen leuk maar veel vaker denk ik niet dat je het moet doen omdat dan lang niet iedereen de motivatie op kan brengen om te komen omdat het allemaal oude koek is. Doe gewoon een paar goede feesten waar iedereen wat geld geeft. Zorg dat je iedereen even persoonlijk langs gaat voor het geld en hebben ze het niet dan trap je ze er zelf maar lekker uit (tenzij je ze zo goed kent dat je gegarandeerd dat geld nog krjigt) daarbij is het helemaal niet zo erg als een paar mensen het niet geven want als je het goed doet dan red je het met 7,50 per persoon makkelijk... met vijf ook nog wel.

Conclusie: als je nou gewoon even persoonlijk vraagt om die 5 euro (want dat word ook vaak vergeten, dat het wel mee is maar dat je er op het moment gewoon niet aan denkt) dan hoeft die hele belasting niet en is deze hele discussie overbodig.

Dank u voor uw aandacht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Caesar Augustus
Pater Patriae
Pater Patriae
Caesar Augustus


Aantal berichten : 556
Registratiedatum : 24-08-10
Leeftijd : 30
Woonplaats : Fathos

Belasting/contributie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belasting/contributie   Belasting/contributie Icon_minitimema okt 24, 2011 8:00 pm

Gaius Bericcus schreef:
Ik denk zelf dat het uberhaubt een beetje onzinnig is om over belasting te gaan praten. uitgaande van het aantal feestjes wat er zijn geweest in het afgelopen jaar kom je met die 10% helemaal niet voordeliger uit als je wel belasting zal betalen. Daarbij: wat ben je van plan met het geld te doen? nog meer feesten geven? Dat is ook helemaal niet handig omdat je met die 20 (waar je nu van uit gaat als het maximaal aantal) misschien 2 grote feesten kan geven. En daarbij: als je meer feesten gaat geven dan gaat de lol er op gevemoment ook van af. eens in de 4 maanden is zo'n groot feest met al die mensen leuk maar veel vaker denk ik niet dat je het moet doen omdat dan lang niet iedereen de motivatie op kan brengen om te komen omdat het allemaal oude koek is. Doe gewoon een paar goede feesten waar iedereen wat geld geeft. Zorg dat je iedereen even persoonlijk langs gaat voor het geld en hebben ze het niet dan trap je ze er zelf maar lekker uit (tenzij je ze zo goed kent dat je gegarandeerd dat geld nog krjigt) daarbij is het helemaal niet zo erg als een paar mensen het niet geven want als je het goed doet dan red je het met 7,50 per persoon makkelijk... met vijf ook nog wel.

Conclusie: als je nou gewoon even persoonlijk vraagt om die 5 euro (want dat word ook vaak vergeten, dat het wel mee is maar dat je er op het moment gewoon niet aan denkt) dan hoeft die hele belasting niet en is deze hele discussie overbodig.

Dank u voor uw aandacht.

Ik denk dat ik wat meer duidelijkheid had moeten creëren, alles hangt namelijk een beetje door elkaar heen. Alles betreffende de staatskas en andere geldzaken staat hier.

Ten tweede schijnt iedereen te denken dat we alleen geld vragen voor korting of merchandise, dit is niet zo: je betaalt voor het burgerrecht, oftewel officieel lidmaatschap van Fathos, en je krijgt als bonus 10% korting op onze evenementen/merchandise/etc.

Of je dit er voor over hebt laat ik compleet bij jou liggen. Er zijn op dit moment overwegingen (bijv. vanwege fiscale/juridische redenen) om van Fathos een officiële vereniging te maken, dwz dat we ons bij de KvK aan moeten melden. Om het dan rechtsgeldig te maken zouden we ook naar een notaris moeten. Doen we dat niet, dan zijn de leiders van de vereniging (ik dus met name) de pineut als er wat fout gaat. Je snapt wel dat ik daar geen zin in heb.

Aangezien Fathos eigenlijk inofficieel al een "studentenvereniging" of iets dergelijks is zou het dus aantrekkelijk zijn om ons ook "legaal" te maken. Dit gaat echter wel kosten. KvK kost 27 euro per jaar, dus dat is de moeite niet, maar je zal je ook moeten laten inschrijven bij een notaris om de vereniging een rechtspersoon te maken (zodat ik niet meer verantwoordelijk ben, maar de vereniging zelf) en dit gaat echter zo'n 3 tot 400 euro kosten. Die 27 euro kan ik zelf wel ophoesten, maar 3 tot 400 euro wordt me een beetje te gortig. Een beetje boel te gortig.

Gelukkig zijn die notariskosten dan eenmalig, maar alsnog. Een ander iets dat aan verenigingen toegekend wordt is het betalen van contributie en zeg nou zelf; als je 5 euro in 1 jaar niet kan missen dan moet je serieus overwegen te verhuizen naar China omdat je daar dan meer verdient (het is namelijk maar 1,3 cent per dag).

Goed, ter zake. Dit topic is vooral bedoelt omdat ik van jullie wil weten wat jullie een leuk extraatje vinden om te krijgen naast het burgerrecht. Het is dus een goed gebaar van mij tegenover jullie, ik hoef het eigenlijk helemaal niet te doen. Als je het er niet mee eens bent moet je dat helemaal zelf weten natuurlijk, ik ga je niet verplichten tot het betalen van "belasting". Wanneer Fathos wat meer actieve leden krijgt kan bijvoorbeeld ingesteld worden dat bepaalde events alleen zijn voor mensen met het burgerrecht, et cetera. Überhaupt hoeven de mensen die voor 1 januari het burgerrecht aangevraagd hebben pas vanaf 1 juli AUC II belasting te betalen, dus het gaat nog meer dan 8 maanden duren voor het voor de mensen die nu lid zijn aan de orde komt. In die periode hebben we hopelijk meer kunnen organiseren dan 2 feestjes (en heeft iedereen vast wel 5 euro opgespaard).

Ook wat betreft die feestjes moet ik een disclaimer maken: tot nu toe hebben we niks anders dan 2 feestjes kunnen organiseren omdat we alleen maar feestjes georganiseerd hebben en niet verder gedacht hebben. Het nadeel is dat, tenzij je Guido's plan serieus neemt, je altijd afhankelijk bent van je leden: wie stelt zijn/haar huis beschikbaar? Antwoord is daar helaas vrij kort: (bijna) niemand. Dan kan je ook niks. Vanuit Fathos is er wel de behoefte geweest om dingen te organiseren, maar aangezien de staat geen grondgebied heeft kunnen we weinig (en mijn ouders zien nou eenmaal niet graag eens in het kwartaal de achtertuin vol staan). Met het "verder denken" dan feestjes, zoals het bowlen, zullen we ook meer te bieden hebben, dus wordt korting aantrekkelijker, dus wordt lidmaatschap van Fathos ook leuker.

Het nadeel van deze wereld is echter dat er geen geld uit de lucht komt vallen en dingen organiseren is nou eenmaal makkelijker als je een potje hebt op terug te vallen. Met dit potje doel ik niet op mijn eigen bankrekening, dus er zal een ander potje moeten komen ---> staatskas. Deze zal tenminste enigszins gevuld moeten worden ---> belasting. Op die manier hoef ik me ook minder druk te maken over mensen die zich gewoon niet op tijd afmelden, omdat ik het niet allemaal zelf op hoef te hoesten. Denk ook een beetje aan je keizer, van het leiden van een land krijg je al genoeg grijze haren.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://fathos.nl
Gesponsorde inhoud





Belasting/contributie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belasting/contributie   Belasting/contributie Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Belasting/contributie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Imperium Fatosianum :: Urbanus :: Forum Contionis-
Ga naar: